اخبار و اطلاعیه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اقامت کانادا

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به کانادا - گرفتن اقامت و ...

اخبار و اطلاعیه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اقامت کانادا

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به کانادا - گرفتن اقامت و ...

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به کانادا - گرفتن اقامت و ...

اقامت و هزینه های خانه در بلژیک

بلژیک به عنوان یکی از کشور های غربی اروپا و عضو اتحادیه اروپا ،هزینه های بالای برای زندگی دارد.بروکسل هم به عنوان پایتخت این کشور برای چند سال در میان 50 شهر گران برای زندگی به حساب می آمد.با این حال در مقایسه با این آمارها هزینه زندگی در بروکسل به طور متوسط پایین تر از دیگر پایتخت های اروپای غربی، مانند پاریس، استکهلم و لندن می باشد.سیستم مالیات و امنیت اجتماعی بلژیک، سیستمی توسعه یافته و پیشرفته می باشد که باعث تضمین درآمد نسبتا مساوی میان مردم شده است.برای افرادی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا وارد بلژیک میشوند و یا قصد گرفتن اقامت بلژیک را دارند، مسئله دیگر گران تر بودن یورو نسبت به ارز های ضعیفتر و تفاوت قیمت موجود در هنگام تبدیل می باشد.

 پرداخت اجاره خانه و مالیات بالا در صد زیادی از درآمد یک کارگر را به خود اختصاص میدهد.در کشور بلژیک مقدار دستمزد یک کارگر بعد از کسر هزینه های مانند اجاره خانه و مالیات نسبت به کشورهای همسایه کمتر است.همچنیند در کنار این هزینه ها قیمت انرژی در این کشور بسیار گران است به صورتی که بلژیک به عنوان یکی از کشور های که بالاترین نرخ آب و برق را دارد شناخته می شود.بروکسل به طور کلی از نظر هزینه ی زندگی بسیار گرانتر از شهرهای دیگر بلژیک مانند آنتورپ و گنت است.هر چند راه هایی برای کمتر شدن هزینه ها در این شهر وجود دارد.مثلا خرید اقلام مورد نیازتان از شهر های دیگر بلژیک، اقلامی مانند لباس، لوازم منزل و....

در جدول زیر برخی از هزینه های روزانه در بلژیک آورده شده است.این هزینه ها طبق آماری است که در ماه اوت 2015 گرفته شده است.قیمت ها در شهر های مختلف بلژیک متفاوت می باشد همچنین این تفاوت قیمتها به محصول و ارائه دهنده خدمات بستگی دارد.

هزینه های زندگی در بلژیک

اگر بخواهیم توزیع هزینه های زندگی در بلژیک را بصورت آماری بررسی نماییم به صورت کاهشی از بیشترین هزینه ها که مربوط به مایحتاج زندگی و خورد و خوراک می باشد 9/28 درصد از هزینه ها را شامل می شود و اجاره ی ماهانه ی آپارتمان که 6/24 درصد از هزینه ها را شامل می شود نام می بریم . سپس هزینه ی غذا در رستوران ها که 1/17 درصد و هزینه های حمل و نقل و رفت و آمد و جابجایی که 3/12 درصد از هزینه ها را شامل می شوند، به میان می آیند . در انتها هزینه های عمومی مثل آب و برق و گرمایش ساختمان و اینترنت و هزینه ی تلفن همراه به صورت ماهانه که مجموعأ 1/8 درصد و ورزش، تفریحات و اوقات فراغت که مجموعاً 4/5 درصد و همچنین هزینه های پوشاک که 5/3 درصد از هزینه ها را در بر می گیرد.

اگر هم قصد خرید در به طور کلی در خرید منزل و آپارتمان، حدود قیمت ها برای هر متر مربع در مرکز شهر بین 2000 یورو تا 3500 یورو متفاوت است ( به طور میانگین 2620 یورو ) و قیمت هر متر مربع در خارج از مرکز شهر از 1800 یورو آغاز و تا حدود 3000 یورو بالا می رود ( به طور میانگین 2100 ).

می توان گفت در بلژیک به نسبت، شاخص هزینه های اجاره ی آپارتمان مناسب و استاندارد و در سطح پایینی از هزینه ها می باشد ولی متأسفانه شاخص هزینه های پرداختی در رستوران ها در این کشور نیز نامتعادل و گزاف و از سطح نرمال بالاتر می باشد .

بر اساس آمار در زمینه ی کیفیت زندگی در کشور بلژیک ،قدرت خرید مردم و شاخص امنیت و ایمنی معتدل و بهداشت و درمان در سطح مطلوب و ایده آل است.نسبت هزینه ها به نسبت درآمد افراد در جامعه نیز تا حدی معتدل می باشد و به طور کلی کیفیت زندگی در بلژیک خوب و تقریبأ رضایت بخش است .

  • ۹۴/۱۱/۲۰
  • mohsen karimi