اخبار و اطلاعیه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اقامت کانادا

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به کانادا - گرفتن اقامت و ...

اخبار و اطلاعیه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اقامت کانادا

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به کانادا - گرفتن اقامت و ...

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به کانادا - گرفتن اقامت و ...

  • ۰
  • ۰

آلمان
مسکن اجاره ای

اجاره مسکن در آلمان متداول است و ۶۰ درصد از مردم در املاک اجاره ای زندگی می کنند. یک دلیل این امر آن است که خرید خانه سرمایه گذاری چندان مناسبی محسوب نمی شود و اکثر آلمانی ها مالکیت خانه را نوعی سرمایه گذاری به حساب نمی آورند بلکه آن را نوعی بیمه برای دوران بازنشستگی در نظر می گیرند. اکثر معافیت های مالیاتی شامل گروهی از صاحبان املاک می شود که ملک خود را به دیگران اجاره می دهند. مستاجرین در آلمان از امنیت قانونی قابل توجهی برخوردارند و هزینه ها و روال معمول اجاره بشدت تحت کنترل قانون است.

 

اکثر املاک اجاره ای در  مهاجرت به آلمان مبله نیستند. یافتن خانه های مبله ( mobeliert یا در اگهی ها بطور اختصار mobl ) بسیار دشوار است مگر برای اجاره مدت کوتاه یا برای خانه های کوچک مثل خانه های دانشجویی . املاک غیر مبله دارای کف، سقف، پنچره، در و دیوار هستند و چیز بیشتری ندارند. حمام و توالت وسایل ثابت و نصب شده دارند ( سینک وان و توالت ) اما سایر وسایل را باید خودتان تهیه کنید. احتمالاً باید لوازم روشنایی چوب پرده ها و حتی لوازم آشپزخانه را خود تهیه کنید مگر اینکه بتوانید با مستاجرین قبلی درباره خرید این وسایل به توافق برسید.
پیدا کردن خانه اجاره ای

کلیه روزنامه های محلی آلمان دارای آگهی های مسکن اجاره ای هستند که معمولاً در شماره های آخر هفته یعنی شماره های پنچ شنبه جمعه و شنبه متمرکز شده است. آگهی را ممکن است صاحبان خانه به منظور یافتن مستاجرین جدید بدهند یا مستاجرینی که قصد دارند ملک را تخلیه کنند برای سپردن اجاره به فرد دیگر آگهی بدهند. در آلمان کسانی که در جستجوی آپارتمان هستند نیز اغلب در روزنامه های محلی آگهی می دهند به این امید که قبل از آنکه صاحبان یا مستاجر قبلی آگهی بدهد، آپارتمانی با قیمت مناسب پیدا کنند. این شگرد آنقدر ها که ممکن است فکر کنید بیثمر نیست. به هر آگهی اجاره ممکن است ظرف یکی دو روز بین ۵۰ تا ۱۰۰ تلفن زده شود خصوصاً در مناطقی که کمبود مسکن وجود دارد. بنابراین صاحبخانه ها بیش از آنکه خودشان را در معرض چنین هجومی قرار دهند آگهی مستاجرینی را که نیاز به مسکن دارند می بینند. اگر احتیاجات خاصی دارید – مثل آپارتمان بزرگ ( بالای ۱۰۰ متر مربع ) آپارتمانی که در آن حیوانات خانگی بزرگ را می پذیرند یا زمانی که به یک آپارتمان همکف (Erdgeschoss ) احتاج دارید یا میل دارید که نزدیک مدرسه یا تحصیلات خاصی باشید، چاپ آگهی جستجوی ملک اجاره ای به زحمتش می ارزد.

صاحبخانه های آلمانی به ثبات اهمیت می دهند بنابراین اگر قصد چاپ آگهی دارید خوب است ذکر کنید که مثلاً در شرکتی بزرگ شاغل هستید و بنا به نیاز آنها منتقل می شوید و یا حرفه (( با پرستیژ )) دیگری دارید مثلاً استاد دانشگاه، پزشک، وکیل و غیره که برایشان ارزش خاصی قائل هستند. حتماً از همکاران دوستان و آشنایانتان پرس جو کنید چرا که یکی از معمول ترین راه های یافتن منزل اجاره ای معرفی توسط افراد دیگر است. بسیاری از شرکت ها تابلوی اعلاناتی Brett) schwarzer ) برای استفاده کارمندان دارند که معمولاً راه خوبی برای پیدا کردن منزل اجاره ای و همینطور مبلمان ( یا اثاثیه آشپزخانه ) فروشی است. اگر به قدر کافی به زبان آلمانی مسلط باشید می توانید در سایت های اینترنتی مثل www.immowelt نیز به جستجوی مسکن بپردازید. قسمت آگهی های روزنامه های محلی را نیز در اینترنت جستجو کنید. برخی از علامات اختصاری که در آگهی ها استفتده می شوند در زیر ارائه شده اند:

( دارای تجهیزات آشپزخانه )EBK = Einbaukuchen

(فضای قابل استفاده )Nfl. = Nutzflache

( محوطه پارکینگ )Stpl. = Stellplatz

( پارکینگ زیر زمینی )TG =Tiefgarage

( فضای قابل سکونت )Wfl. = Wohnflache

( اتاق ها )Zi = Zimmer

KM WM = Kaltmiete warmmieite

( نشان می دهد که اجاره بها شامل هزینه سیستم حرارتی می شود یا خیر )

( پرداخت معادل ۲ ماه اجاره بها بعنوان بیعانه لازم است ) ۲MMK = 2Monate Miet Kaution
اجاره بها

اجاره بها در مناطق و شهر های مختلف آلمان بسیار متفاوت است اما معمولا به متراژ ملک که به متر مربع (m2) محاسبه می شود، بستگی دارد و نه به تعداد اتاق ها یا اتاق های خواب. زیر بنای قابل سکونت چه برای اجاره و چه برای فروش به روش یکسانی محاسبه میشود. ساختمان شهرداری منطقه ( Rathaus) بنگاههای معاملات ملکی و ادارات دیگر احتمالاً می توانند اجاره بهای معمول را به ازای هر متر مربع بنا در هر شهر یا منطقه خاص به شما اطلاع دهند. بعضی از شهر ها محدودیت هایی برای حداکثر اجاره بها اعمال می کنند. اگر چه اجرای این قانون ممکن است سختگیرانه نباشد. در شهر های بزرگی همچون فرانکفورت – ام– ماین ( Frankfurt-am-Main) یا برلین اجاره بهای پایه برای هر متر مربع حدود ۱۰ مارک تا بیش از ۲۰ مارک آلمان است. یعنی اجاره بهای پایه ماهانه برای آپارتمان (( استاندارد )) ۸۰ متری ممکن است بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ مارک نوان داشته باشد که به محل دقیق نوع بنا و موقعیت آن بستگی دارد. آلمانی ها معمولاً علاقه ای به رفت و آمد های طولانی ندارند بنابراین اجاره بها در مرکز شهر و مناطقی که دارای وسیله نقلیه عمومی مناسبی هستند بالاتر است.

برآورد اجاره بها به این روش اصلاحاً (( سرد )) ( kaltmiete یا kalt ) نامیده می شود و به این معنی است که اجاره بهای پایه برای سقف و چهار دیواری است که به آن (( خانه )) می گویند. هزینه های اضافه ( Nebenkosten ) برای مواردی از قبیل آب، مالیات و جمع آوری زباله و خدمات رفاهی دیگر، سیستم حرارتی و همینطور هزینه های رسیدگی به ساختمان و حیاط به قیمت پایه اضافه می شود. اگر اجاره بها را (( گرم )) ( Warmmiete) بنامند به این معنی است که مخارج سیستم حرارتی در اجاره بهای پایه منظور شده است. سهم ماهانه هزینه های اضافی هنگام نقل مکان و بر مبنای تعداد ساکنین و میزان تخمینی مصرف شما از تسهیلات مشترک و بر اساس میزان مصرف مستاجرین قبلی محاسبه می شود. فرد مجردی که تنها زندگی می کند اگر روزها سر کار باشد و هر گاه از اتاق های گرم شده استفاده نمی کند در آنها را ببندند احتمالاً می تواند درباره هزینه های اضافی ماهانه مذاکره کند و تخفیفی بگیرد.

در پایان سال ( عموماً ژانویه یا فوریه سال آتی ) میزان واقعی مصرف شما از گرما آب و امکانات رفاهی دیگر محاسبه می شود و سهم شما در هزینه های مشترک ( نظافت و رسیدگی به محوطه های مشترک و غیره ) تعیین می شود. شما صورتحسابی کتبی دریافت می کنید که در آن هزینه های یکسال بصورت جزء به جزء ذکر شده است و ما به التفاوت سهم شما به مبالغ پرداختی ماهانه نیز محاسبه و پراخت ( یا دریافت ) می شود. اگر در میزان پرداختی شما کسری مشاهده شود باید مبلغ اختلاف را بپردازید و اگر اضافه پرداخت کرده باشید چک یا اعتبار بانکی دریافت خواهید نمود. ( Nebenkosten) برای سال آینده بر اسا س میزان مصرف سال گذشته بعلاوه افزایش قیمت پیش بینی شده محاسبه می شود.

علاوه بر حق الزحمه Makler که برابر ۲ تا ۳ ماه اجاره بهای پایه است ( در صورتی که از خدمات Makler استفاده کرده باشید ) باید مبلغی به عنوان بیعانه نظافت و ایمنی ( Kaution) بپردازید که معمولا برابر ۲ تا ۳ ماه اجاره بهای پایه است ( یعنی همان اجاره بهای سرد kaltmiete بیش از اختصاص هزینه های اضافی ) مبلغ بیعانه را باید در دفترچه حساب بانکی مخصوص به نام خودتان واریز کنید و دفترچه حساب را به عنوان امانت در مدت اجاره به صاحبخانه بسپارید.گاهی اوقات می توان با صاحبخانه مذاکره کرد و این بیعانه را در دو یا سه قسط پرداخت.

  • ۹۴/۱۲/۱۷
  • mohsen karimi

مهاجرت به آلمان و اقامت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی